موکب های اربعین ایران از ۱۰ لغایت ۲۳ صفر برپا هستند



معاون مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات، امسال از اول محرم تا پایان صفر روادید کشور عراق برداشته شده و شرط اعزام به اربعین ثبت نام در سامانه سماح است. همچنین تزریق دو دز واکسن کرونا در کنار دز یادآور ضرورت دارد.

  

     

به گزارش صبح ساحل، یوسف افضلی در گفت و گو با خبرنگاران، سردار حاج قاسم سلیمانی را بنیانگذار ستاد بازسازی عتبات عالیات دانست و اظهار کرد: این ستاد از سال ۸۲ برای ساماندهی عتبات عالیات و توسعه حرم های مطهر و نذورات راه اندازی شده است.

افضلی، از برپایی موکب های اربعین از ۱۰ صفر لغایت ۲۳ صفر خبر داد و  گفت: اربعین امسال متفاوت از سال های گذشته است و با گرمای هوا و شیوم کرونا و گرد و خاک و... مواجه هستیم لذا تاکید موکب ها بر اسکان زائران و تامین آب و وسائل سرمایشی است.

به گزارش مهر در ۱۲ روز نخست ماه محرم سال جاری تعداد ۶ هزار و ۱۵۰ زائر ایرانی و عراقی از مرز بین‌المللی چذابه تردد کردند .

عزیمت انفرادی و جمعی بدون روادید زائران به عتبات عالیات از مرز بین‌المللی چذابه از اول محرم شروع شده است.

زائران با داشتن گذرنامه شخصی و تزریق ۲ دُز واکسن کرونا و انجام مراحل قانونی می‌توانند از پایانه مرزی چذابه به شهرهای مقدس عراق سفر کنند.

پیش بینی شده اربعین امسال ۵ میلیون زائر از مرزهای رسمی کشور به شهرهای مقدس عراق عزیمت کنند که از تعداد ۲ میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه راهی عتبات عالیات شوند.

حرکت تدریجی زائران اربعین از اول ماه صفر شروع و تا بیستم صفر (روز اربعین حسینی) ادامه می‌یابد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها